ТРАНСФОРМАЦІЯ ВІЗУАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ДНІПРОВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ: ПРАКТИКИ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ ТА МУЗЕЙНОГО БРЕНДИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2025.2.7Ключові слова:
айдентика музею, графічний дизайн, музейний брендинг, візуальна мова, Дніпровський художній музейАнотація
У статті досліджено процес трансформації візуальної ідентичності Дніпровського художнього музею в контексті сучасних практик графічного дизайну, брендингу та музейної айдентики. Актуальність теми зумовлена необхідністю оновити музейну комунікацію в цифрову епоху, а також збільшенням значення візуального позиціонування культурних інституцій. Метою дослідження є проаналізувати кейс редизайну айдентики Дніпровського художнього музею як приклад адаптації до сучасних візуальних стандартів та побудови цілісного образу інституції. Застосовано міждисциплінарний підхід, який поєднує історико-культурний, візуально-семіотичний, компаративний і контент-аналіз, а також формально-стилістичний аналіз дизайнерських рішень. У статті проаналізовано світові приклади оновлення музейної айдентики (Музей сучасного мистецтва (Нью-Йорк), Тейт Британія (Лондон), Рейксмузей (Амстердам)), а також вітчизняні кейси (Національний художній музей України (Київ), Національний культурно-мистецький музейний комплекс «Мистецький арсенал»), що демонструють актуальні тенденції: мінімалізм, адаптивність, цифрову інтеграцію. Особливу увагу приділено досвіду Дніпровського художнього музею (Дніпро), який у 2015 році ініціював створення нового логотипа як першого кроку до побудови сучасної візуальної мови інституції.Проаналізовано процес розроблення айдентики, участь дизайнерів і музейної команди, а також реалізацію промоакції «Вихід до міста» як приклад інтеграції бренду в міський простір. Результати дослідження засвідчують, що навіть за обмежених ресурсів можна сформувати ефективний візуальний інструмент, який не лише покращує пізнаваність, а й втілює смислову глибину інституції. Однак повноцінна реалізація айдентики потребує подальшого розвитку у форматі цілісної брендової системи.
Посилання
Ferreiro Rosende E. Museum brand identity model approach: An online Delphi Study. Methaodos.Social Science Journal. 2022. 10(2). 160–176. https://doi.org/10.17502/mrcs.v10i2.544.
Chiang C.-T., Chen Y.-C. The Effect of Destination Brand Identity on Tourism Experience: The Case of the Pier-2 Art Center in Taiwan. Sustainability. 2023. 15 (4). 3254. https://doi.org/10.3390/su15043254.
Order designs a modular, adaptable and scalable identity system for New York's MoMA. The Brand Identity: вебсайт. 17.12.19. URL: https://the-brandidentity.com/project/order-designs-modular-adaptable-scalable-identity-system-new-yorks-moma (дата звернення: 15.05.2025).
How North Saved The Tate’s Iconic Logo From Itself. Fast company: вебсайт. 06.23.16. URL: https://www.fastcompany.com/3061183/how-north-saved-the-tates-iconic-logo-from-itself (дата звернення: 20.05.2025).
Irma Boom designs new Rijks Museum logo. Phaidon: веб-сайт. 28.08.12. URL: https://www.phaidon.com/agenda/design/articles/2012/august/28/irma-boom-designs-new-rijks-museum-logo (дата звернення: 21.05.2025).
Вежбовська Л., Осадча Т. Ребрендинг українських художніх музеїв: дизайн як куль- турна стратегія. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну, 2021. Т. 4. № 2. С. 176–196. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-7951.4.2.2021.246829.
У Музею Ханенків нова айдентика: хто і як її створював. Віледж: вебсайт. 16.10.19. URL: https://www.village.com.ua/village/culture/art/290223-u-muzeyu-hanenkiv-nova-aydentika (дата звернення: 20.05.2025).
Презентаційна продукція та промоція музею: набір на семінар. Міжнародний фонд «Відродження»: вебсайт. 10.06.14. URL: https://www.irf.ua/prezentatsiyna_produktsiya_ta_promotsiya_muzeyu_nabir_na_seminar/ (дата звернення: 20.05.2025).
Промоакція «Вихід до міста». Дніпровський художній музей: вебсайт. 19.03.15. URL: http://artmuseum.dp.ua/?p=4571 (дата звернення: 20.05.2025).