ЦЗЯНЬ ЧУНМІН: ФОТОРЕАЛІЗМ ЯК МІСТ МІЖ ТРАДИЦІЙНИМ І СУЧАСНИМ КИТАЙСЬКИМ ПЕЙЗАЖЕМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2025.1.5

Ключові слова:

образотворче мистецтво, живопис, фотореалізм, жанр, традиція, пейзаж, сичуаньська школа живопису, Китай, ЦзяньЧунмін

Анотація

У статті досліджується творчість сучасного китайського художника Цзянь Чунміна (简崇民), в якій унікально поєднується фотореалістична техніка з образами регіональної ідентичності провінції Сичуань. Наукова новизна статті полягає у висвітленні пейзажного живопису Цзянь Чунміна, що набув своєї своєрідності у синтезі традиційної і модерністичної технік, аналізу його композиційних та колористичних принципів. Показано, як символіка кольорів традиційного живопису тушшю інтегрована митцем в сучасний пейзажний жанр. Аналіз творів майстра здебільшого присвячені ландшафтам Сичуаня, де гори, річки та сільські мотиви слугують символами культурної пам’яті. Через фотореалістичну техніку Цзянь Чунмін передає філософський підтекст, притаманний китайським культурам даосизму та конфуціанства, в яких пейзажі втілюють гармонію людини з природою. У сучасному світі, де домінують фотографія та цифрові технології, художник використовує фотореалізм як спосіб осмислення реальності, нагадуючи про цінність природи, необхідність збереження її первісної краси. Автор статті зосереджується на особливостях живописного методу митця, в якому традиційні елементи живопису шань-шуй («гори-води») інтегровані в сучасний контекст реалістичного напряму. Художній метод майстра ілюструє його внутрішні переживання та ставлення до економічних і соціальних трансформацій в країні. Цзянь Чунмін не лише документує зміни, а й створює візуальні маніфести, що піднімають питання екології, втрати автентичності та місця людини у світі. Дослідження базується на аналізі композиції, кольорової палітри та символіки робіт художника на основі його інтерв’ю та виставкових проектів. Визначено, що живописні роботи майстра втілюють не лише візуальну красу природи, а й її емоційну глибину, що притаманно традиційному китайському пейзажу. Творчість Цзянь Чунміна – це не просто мистецтво «технічного відтворення», а складний діалог між локальною ідентичністю та глобальними викликами, що робить його однією з ключових фігур сучасного китайського реалізму.

Посилання

Ковальова М., Лю Фань. Олійний пейзажний живопис в Китаї XX століття (традиційні та інноваційні особливості). Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. Вип. 33. Дрогобич, 2020. С. 68–75.

Сунь Ке. Китайський олійний живопис періоду шрамів мистецтва та виникнення неокласицизму. Вісник Львівської національної академії мистецтв. 2018. № 37. С. 285–304.

Сяотянь Гао. Перфомативні практики в сучасному образотворчому мистецтві Китаю: морфологічний аспект. Актуальнi питання гуманiтарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка. 2023. Вип. 69, т. 3. С. 84–91.

Чжижун Ген. Фотореалізм у сучасному китайському живописі: жіночий портрет. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. 2018. № 6. С. 47–55.

Barnhart R., Yang Xin, Nie Chongzheng & more. Three Thousand Years of Chinese Painting. Yale: University Press, 2002. 416 p.

Clunas C. Arts in China. Oxford: Oxford University Press, 1997. 256 p.

Meserve W. J., Meserve R. I. Revolutionary realism: china's path to the future. Journal of South Asian Literature. 1992. Т. 27. №. 2. Р. 29–39.

Sullivan M. The Arts of China. Berkeley: University of California Press, 1984. 278 p.

鲁虹.新世纪以来的中国当代油画. 画刊. 2011.№ 6. 页. 27–29.

徐铭. 浅谈光与色对现代中国画创新的影响. 理论与创作. 2005. № 3. 页. 124–125.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-31

Як цитувати

Гао, Х. (2025). ЦЗЯНЬ ЧУНМІН: ФОТОРЕАЛІЗМ ЯК МІСТ МІЖ ТРАДИЦІЙНИМ І СУЧАСНИМ КИТАЙСЬКИМ ПЕЙЗАЖЕМ. Український мистецтвознавчий дискурс, (1), 57–62. https://doi.org/10.32782/uad.2025.1.5