ДИЗАЙН БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИХ СПОРУД КУЛЬТУРИ ТА ДОЗВІЛЛЯ ЯК ЗАСІБ ЕСТЕТИЗАЦІЇ ПУБЛІЧНОГО ПРОСТОРУ КИТАЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2025.1.3

Ключові слова:

дизайн, споруди культури та дозвілля, прийоми формоутворення, традиції, інновації, просторове моделювання, павільйон

Анотація

Глобальні зміни у розвитку економіки КНР сприяли змінам у ставленні людини до навколишнього середовища та поступово призвели до перегляду стратегій щодо естетизації публічного простору. Нове бачення середовища для відпочинку людини розвивається на засадах сталого розвитку, сприяє активізації відносин «людина-природа» та визначенню концепцій запровадження варіативного проєктування для створення максимально комфортних умов для відпочинку. В даному контексті розповсюдженим елементом вирішення цих питань стають тимчасові споруди, які різняться за функціональним призначенням, конструктивним рішенням, пропозиціями у вирішенні їх у публічному просторі та інноваційними дизайнерськими рішеннями. За допомогою формування таких тимчасових об’єктів дизайн-код будь-якого міста Китаю стає більш індивідуальним, естетично привабливим та, головне, допомагає вирішити потреби сучасної людини у її баченні власного активного або пасивного відпочинку в межах публічного простору міста. Створення спеціалістами естетичного для сприйняття образу тимчасових споруд базується на основі прийому еколого- культурної відповідальності, бо органічне включення тимчасових об’єктів у існуючий публічний простір міста визначає ставлення архітекторів та дизайнерів до екологічних завдань сьогодення та історико-культурних традицій при виявленні художнього образу об’єкта. Втім, слід наголосити, що варіативність прийомів їхнього просторового моделювання є досить різноманітною та включає використання як традиційних для країни матеріалів, так й сучасних, що дозволяють засобами параметричного моделювання досягти бажаного результату їх побудови. Всі зазначені вище можливості сприяють позитивному розвитку соціалізації людини та покращенню її соціо-культурного відпочинку. Розглянемо їх детальніше.

Посилання

Кривуц С.В. Тесселяція як метод формування дизайну тимчасових павільйонів в системі міського середовища. Матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції «Scientific researches and methods of their carrying out: world experience and domestic realities», Відень, Австрія. 2021. С. 317–324.

Кривуц С.В., Пікущий О. Дерево в сучасному дизайні середовища: традиційний та інноваційний підходи. Матеріали міжнародної науково-практичн. конференції «Topical issues of modern science, society and education». SPC “Sci-conf.com.ua”, Kharkiv, Ukraine. 2021. С. 961–964.

Лагода О. Естетичний дискурс дизайну: проблематизація, маніфестація, репрезентація. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2021. Вип 40. т. 2. С. 56.

Романова А., Кривуц С.В., Архітектура Марка Форнес. Матеріали VI міжнародної науково-практичн. конференції «Topical issues of modern science, society and education». SPC “Sci-conf.com.ua”, Kharkiv, Ukraine. 2021. С. 1068.

Riichi Miyake, Ian Luna, Lauren A. Gould. Shigeru Ban: Paper in Architecture; Rizzoli International Publications: New York, NY, USA, 2009. 232 p. URL: https://www.amazon.com/Shigeru-Ban-Architecture-Riichi-Miyake/dp/0847832112 (дата звернення: 09.03.2025)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-31

Як цитувати

Ван, Х. (2025). ДИЗАЙН БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИХ СПОРУД КУЛЬТУРИ ТА ДОЗВІЛЛЯ ЯК ЗАСІБ ЕСТЕТИЗАЦІЇ ПУБЛІЧНОГО ПРОСТОРУ КИТАЮ. Український мистецтвознавчий дискурс, (1), 35–41. https://doi.org/10.32782/uad.2025.1.3