ПРИРОДНІ ФОРМИ В ОБ’ЄКТАХ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ: МЕТОДИ СТВОРЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/uad.2024.6.4

Ключові слова:

природні форми, стилізація, колористика, колористика, композиція, дизайн, об’єкти графічного дизайну, методи, підхід

Анотація

Метою статті є дослідження природних форм у вітчизняних об’єктах графічного дизайну з наміром виявлення та аналізу методів їх створення. У статті розглянуто основні прийоми стилізації, композиційні вирішення та охарактеризовано колористичні особливості створення об’єктів дизайну. У статті виявлено, що в дизайні об’єктів українського графічного дизайну (логотипи, товарні знаки, етикетки, упакування) поширено застосування природних форм, які створені за допомогою різноманітних підходів у стилізації, колористиці та композиції. Використання природних мотивів сприяє досягненню балансу між художньою виразністю та функціональністю. Це підсилює емоційний зв’язок із глядачем і забезпечує інтеграцію природних принципів у сучасний дизайн. За результатами дослідження проведено комплексний аналіз природних форм в об’єктах графічного дизайну. Виділено характерні особливості використання стилізації, кольорових та композиційних рішень для передачі природності та органічності форм. Зокрема, підкреслено роль стилізації як інструмента зміни природних елементів у художньо виразні та функціональні зразки. Кольорові рішення розглядаються як засіб створення гармонійного візуального сприйняття, що викликає асоціації з природним середовищем. Узагальнено методи адаптації природних елементів для розробки естетично гармонійних об’єктів дизайну. Особливості застосування природних форм в дизайн-об’єктах та їх створення, які виявлені під час дослідження, можуть стати в пригоді практикуючим дизайнерам у проєктуванні більш адаптивних, екологічних та емоційно привабливих продуктів графічного дизайну.

Посилання

Гілязова Н.М. Застосування біоформ у створенні логотипу. Традиції та інновації у сучасному дизайні: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Редакційно-видавничий відділ ЗВО «Університет Короля Данила». 2024. С. 39–42.

Ключко С.В., Мазніченко О.В. Методи стилізації природних форм у графічному дизайні. Вісник КНУТД. Дизайн і ергономіка. 2016. № 3. С. 1–11.

Михайленко В. Є., Кащенко О.В. Основи біодизайну: навч. посібник. Київ: Каравела, 2011. 224 с.

Михайленко В.Є., Прищенко С.В. Стилізація природних форм у графічному дизайні та рекламі: формотворчі аспекти. Технічна естетика і дизайн. 2012. Вип. 11. С. 121–129.

Пічкур М. Метод стилізації як засіб творчого розвитку майбутнього дизайнера на заняттях композиції. Збірник наукових праць УДПУ. 2014. № 10 (Ч. 3). С. 105–110.

Сайт агенції ТAKTIKA URL: https://www.taktika.agency/cases (дата звернення 8.01.2025)

Сайт агенції GRA URL: https://graagency.com/brand-umansky-cider/ (дата звернення 12.01.2025)

Удріс-Бородавко Н. Графічний дизайн з українським обличчям. Київ: ArtHuss, 2023. 204 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-15

Як цитувати

Гілязова, Н. (2025). ПРИРОДНІ ФОРМИ В ОБ’ЄКТАХ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ: МЕТОДИ СТВОРЕННЯ. Український мистецтвознавчий дискурс, (6), 35–40. https://doi.org/10.32782/uad.2024.6.4