ПОЄДНАННЯ ГОЛОСОВОГО ВВОДУ ТА АНІМАЦІЇ ДЛЯ ІНТЕРАКТИВІЗАЦІЇ ВЕБ-ІНТЕРФЕЙСІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/uad.2024.6.8Ключові слова:
веб-доступність, зображення, лейаут, голосовий ввід, респондивність, електронна комерціяАнотація
Метою дослідження є аналіз можливостей інтеграції голосового вводу та анімації для підвищення інтерактивності веб-інтерфейсів, зокрема на прикладі веб-платформ електронної комерції. Дослідження спрямоване на вивчення впливу голосових команд на візуальну репрезентацію інтерфейсів і розробку принципів дизайнування, які враховують потреби різних груп користувачів, зокрема осіб із зоровими обмеженнями. У ході роботи використовувалися методи моделювання інтерактивних сценаріїв, емпіричний аналіз ефективності візуальних елементів інтерфейсу та принципи адаптивного дизайну. Особливу увагу приділено експериментальному моделюванню інтеракцій, де голосові команди активують оновлення візуальних елементів, таких як збільшення яскравості, насичення та використання анімацій наближення для релевантних товарів. Нерелевантні елементи піддаються десатурації або тимчасовому видаленню, що забезпечує фокус користувача. Додатково досліджувалося використання фізично обґрунтованих анімацій, які імітують гравітаційні сили та природне уповільнення об’єктів. Новизна роботи полягає у запропонованих підходах до інтеграції голосового вводу з анімацією для забезпечення природної та інтуїтивної взаємодії користувачів із веб-інтерфейсами. Досліджено вплив таких графічних принципів, як дуги та анімації, що імітують стискання та розтягування, на створення природного відчуття у користувачів. Наприклад, під час моделювання процесу додавання товару до кошика використано анімації з дуговим шляхом, легким компресуванням іконки кошика та її розтягуванням для імітації поглинання товару. Особливу увагу приділено розробці альтернативних візуальних елементів, таких як висококонтрастні кольори та жирний текст, для користувачів із зоровими обмеженнями. Результати дослідження свідчать про важливість поєднання голосового вводу та анімаційних ефектів для створення інтерактивних, доступних і зручних веб-інтерфейсів. Інтеграція таких елементів не лише підвищує залученість користувачів, але й сприяє забезпеченню доступності для людей із різними потребами. Запропоновано принципи адаптивного дизайну, що передбачають альтернативні форми репрезентації, включно з версіями інтерфейсів без кольорових тем чи анімацій, для уникнення когнітивного перевантаження вразливих груп користувачів. Поєднання голосового вводу з візуальною респондивністю інтерфейсу створює синергію, яка сприяє природному досвіду взаємодії. Враховуючи теоретичну складову, була представлена система Потоку кінетичного морфінгу (ПКМ), де елементи інтерфейсу переходять уздовж динамічних траєкторій, сформованих на базі взаємодії користувача з інтерфейсом. На відміну від традиційної зміни розміру, елементи адаптують свою форму, розмір і орієнтацію відповідно до команд користувача. Команди генерують унікальні траєкторії руху, враховуючи історію взаємодії та просторовий контекст.
Посилання
Xia L., Chen G., Xu X., Cui J., Gao Y. Audiovisual speech recognition: a review and forecast. International Journal of Advanced Robotic Systems. 2020. Vol. 17. № 6. DOI: https://doi.org/10.1177/1729881420976082.
Wasilewski A. Functional framework for multivariant e-commerce user interfaces. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 2024. Vol. 19. № 1. P. 412–430. DOI: https://doi.org/10.3390/jtaer19010022.
Ni P., Li Y., Chang V. Research on text classification based on automatically extracted keywords. International Journal of Enterprise Information Systems. 2020. Vol. 16. № 4. P. 1–16. URL: https://ideas.repec.org/a/igg/jeis00/v16y2020i4p1-16.html.
Korada L., Sikha V., Siramgari D. AI & accessibility: a conceptual framework for inclusive technology. International Journal of Intelligent Systems and Applications in Engineering. 2024. Vol. 12. № 23s. P. 983–992. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.14279774.
Firoozeh N., Nazarenko A., Alizon F., Daille B. Keyword extraction: issues and methods. Natural Language Engineering. 2020. Vol. 26. № 3. P. 259–291. DOI: https://doi.org/10.1017/S1351324919000457.
Srinivasan A., Ellemose J., Butcher P. W. S., Ritsos P. D., Elmqvist N. Attention-aware visualization: tracking and responding to user perception over time. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 2024. DOI: https://doi.org/10.1109/TVCG.2024.3456300.
Win K. M. N., Hnin Z. Z., Thaw Y. M. K. K. Review and perspectives of natural language processing for speech recognition. International Journal of All Research Writings. 2020. Vol. 1. № 10. P. 112–115. URL: http://ijarw.com/PublishedPaper/IJARW1184.pdf3.
Xu B., Wang B., Tao J., Ge T., Jiang Y., Li W., Duan L. Move as you like: image animation in e-commerce scenario. Proceedings of the 29th ACM International Conference on Multimedia. 2021. P. 2759–2761. DOI: https://doi.org/10.1145/3474085.3478550.
Komariah S., Mulyana A., Dewi R., Yunizar Y. User interface measurement analysis of travel e-commerce based on usability and user experience. Desain Komunikasi Visual Manajemen Desain dan Periklanan (Demandia). 2023. Vol. 8. P. 267. DOI: https://doi.org/10.25124/demandia.v8i2.6347.
Raseli S., Faisal N., Mahat N. Construction of cubic Bezier curve. Journal of Computing Research and Innovation. 2022. Vol. 7. P. 111–120. DOI: https://doi.org/10.24191/jcrinn.v7i2.291.
Beňo M., Ӧlvecký M. Measuring the performance of techniques for dynamic 2D animation in web browsers. Journal of Applied Mathematics, Statistics and Informatics. 2024. Vol. 20. P. 77–110. DOI: https://doi.org/10.2478/jamsi-2024-0009.
Kiessling J., Maier T., Wiesenfarth S., Mayer S. User-centered design of an adaptively morphing human-machine interface. Usability and User Experience. AHFE (2023) International Conference / eds. T. Ahram, C. Falcão. AHFE Open Access. Vol. 110. AHFE International, USA, 2023. DOI: http://doi.org/10.54941/ahfe1003182